Wie zijn wij?

Het Nationaal Hypotheek Label is er om elke consument bewust te maken van zijn hypotheeksituatie. Daarom introduceerden we één onafhankelijk label voor elke hypotheek in Nederland: het Nationaal Hypotheek Label. 

 

Dit is onze missie

1. Consumenten zo eenvoudig mogelijk informeren: in één oogopslag duidelijk maken hoe het ervoor staat met je hypotheek. Zodat je weet welke voorwaarden en risico’s er aan verbonden zijn en wat dat betekent voor later. 

2. Hypotheekverstrekkers en adviseurs helpen om eenduidig, duidelijk, eerlijk en blijvend te communiceren met de consument over hun hypotheek. 

3. Zoveel mogelijk samenwerken met instanties die de financiële markt controleren of die opkomen voor de belangen van consumenten.

4. Het Nationaal Hypotheek Label beschikbaar maken voor alle Nederlanders met een hypotheek door samen te werken met alle hypotheekverstrekkers en adviseurs. 

 

Onze mensen

Het Nationaal Hypotheek Label is een idee van verschillende mensen die in hun dagelijks werk en leven de hypotheekwereld van dichtbij meemaken. Hun gezamenlijke missie: duidelijkheid voor elke consument over zijn hypotheeksituatie.

Dorine van Basten (initiatiefnemer) werkt al ruim 20 jaar met veel passie in de financiële dienstverlening. In haar werk zoekt zij altijd naar manieren waarmee hypotheekverstrekkers en adviseurs hun klanten zo eenvoudig en duidelijke mogelijk kunnen voorlichten over hun hypotheek en hun financiële toekomst. “Het is zo tof om nu eindelijk iets te introduceren dat geweldig gaat werken voor de hele markt, elke hypotheek en dus elke consument.”


Lodewijk van der Heijden (initiatiefnemer)
 is al heel lang actief in de financiële wereld. Meestal als manager en sinds enkele jaren ook als ondernemer. Ooit was hij een periode regiomanager bij een grote supermarktketen. Op de winkelvloer leerde hij pas écht hoe belangrijk het is om duidelijk met klanten te communiceren. “Het is eigenlijk heel simpel: elke consument wil gewoon weten wat hij in huis haalt. Daar heb je ook recht op als consument. Alleen bij financiële producten ligt dat nu vaak anders; die producten zijn ook veel te ingewikkeld. Met het Nationaal Hypotheek Label weet je tenminste hoe het nu echt zit met je hypotheek, in één heldere boodschap.”
– Dus toch nog boodschappen?
“Haha, ja. Maar voor al die andere boodschappen zul je toch echt naar de supermarkt moeten!”

 

Raad van Advies

Het Nationaal Hypotheek Label heeft een raad van advies.
Peter Boelhouwer ziet toe op het werk van het Nationale Hypotheek Label, geeft gevraagd en ongevraagd advies en vervult een ambassadeursrol. Peter Boelhouwer is hoogleraar Housing Systems aan de Technische Universiteit Delft. In de toekomst wordt de raad van advies uitgebreid.

 

 

Wie zijn wij?